Система за продажба на билети възражда бизнеса на традиционните за Париж киоски


През май 2014г.фирма ЕСР внедрява свой продукт в Париж - мобилна система за продажба на билети, която позволява на туристите да закупят билет за някои от най-известните забележителности на френската столица, от емблематичните за Париж вестникарски павилиони, пръснати из целия град.

Кратка предистория
Последните години оборота на парижките павилиони рязко намалява.
Генерираните продажби на някой локации едва достигат 10 евро и те са изправени пред заплахата от закриване. Търсейки изход от текущото положение получавт разрешение да породават освен вестници и списания, картички, сувенири, напитки и дребни неща за хапване. Но тогава възниква въпросът за предлагането на много продути на прекалено малка площ. Оказва се, че тази идея не е много добра и трябва да се помисли за алтернатива, какво да продават така че да увеличат продажбите и което да е подходящо за всички 365 малки бутки разположени из столицата.

Решението
ЕСР прави проучване, установяващо, че в рамките на 1 час продавачите в киоските получават около 30 запитвания от посетители на града, за атракции, упътвания, билети за туристически обекти. Високото присъствие и видимост на емблематичните парижки павилиони, заедно с необходимостта от диверсификация са идеални предпоставки за предлаганата от ЕСР възможност. А тя е очевидна, оборотът и продажбите могат да бъдат увеличени чрез продажбата на билети за туристически обекти, което ще улесни гостите на града, давайки им възможност да получат това, което търсят и искат на момента. Системата за продажба на билети, която ще бъде инсталирана в киоските е компактна, мобилно устройство с вграден принтер и четец на кредитни и дебитни карти. Цялата информация за билетите и продуктите, събрана в едно устройство.

Многобройните посетители на града ще бъдат обслужвани бързо и веднага, на удобно за тях място, там където са, на момента. Ще могат да си купят билет за Двореца Версай, Аквариума на Париж, билет за обиколка с БигБъс или билет за разходка с лодка по Сена.
Оборотът и ежедневието на парижките павилиони са съживени,туристите получават информация и желани продукти на момента. Питайки за Лувъра те имат възможност да си купят билет за там, избягвайки опашката на касата пред самия музей. Устройството, с което се продават билетите е свързано онлайн (WiFi/GPRS) с централния офис, което осигурява навременна и актуална информация за цени, промоции, отстъпки и специални предложения.

Плащането става в брой или с карта, картовите трансакции се потвърждават и валидират на момента, благодарение на вградения принтер се разпечатва билет или бележка, която удостоверява направената продажба.
Системата е интегрирана в топ локации като Триумфалната Арка, Шанз-Елизе, Улица Риволи. През 2015 година предстои да започне да се използва и в други павилиони.

Ползи:

  • Лесен и удобен начин за покупка на билети за желани обекти, плащане в брой или с карта
  • Плащането може да се реализира в различна валута
  • Без опашки, без чакане
  • Актуална информация, промоции и специлани предложения

Резултати
Традиционните за Париж киоски продължават да съществуват, оборудвани с мобилна система за продажба на биелти и продукти. Възродени те продължават да обслужват парижките граждани и гости, предлагайки им разнообразие от продукти и услуги. След въвеждането на системата за продажба на билети павилионите релаизират ръст в оборота и печалбата. Предимставта са наличието на продукти – билети, които не се поръчват предварително и които не заемат физически място, разнообразие на предлагани продукти, гъвкавост при реализиране на продажбата, начинът на плащане, възможността за връщане на закупения билет, отчет за направените продажби и реализирания оборот.

Системата продължава да се инсталира във все повече локации, предлагайки на туристите възможността да закупят билети за атракции, туристически обекти и обиколки, букванло на улицата, когато попитат и поискат да го направят.

"В продължение на няколко години бизнесът ни бе заплашен от увеличаващи се разходи и свиващия се пазар. Технология на ECR ни даде ценна възможност да се възползваме от едно от основните богатства на Париж - неговите туристи. Системата промени изцяло бизнес концепцията ми „ ден за ден“, давайки ми сигурност, перспектива и по-добро обслужване за посетителите на града. "
- Ерван Дюпас, наемател на павилион


Мобилна система за продажба на билети осигурява удобства на туристите

Биг Бъс е семейна фирма, основана през 1991 година от Ричърд, Елеонор и Десмън Мейбъри, първата, която предлага туристически обиколки на забележителностите в Лондон, с открит двуетажен автобус и която продължава да го прави вече 22 години.  Компанията стартира с два автобуса, акцентирайки на обслужването на клиентите, история и информация за забележителностите и развлечение за туристите. В последствие се превръща в една от най-големите компании в света, предлагаща туристически обиколки, с 80 автобуса само в Лондон. През годините Биг Бъс разширява пазара, на който предлага услугите си, в международен мащаб. 2002 година туристите в Дубай, могат да разглеждат забележителностите, возейки се на двуетажните автобуси, а към момента 46 автобуса обслужват посетителите на арабското емирство. През 2003година компанията стартира дейност и във Филаделфия в сътрудничество с местната фирма TrolleyWorks.

Експанзията на компанията създава нуждата от информационна система, която да подпомага управлението на работния процес, продуктите  и продажбите.  ECR системи, съвместно с Интелисис разработват за Биг Бъс интелигентна система за продажба на билети, която се състои от: мобилно приложение инсталирано на ПДА устройство, с което служителите на фирмата обслужват клиентите, продавайки им бързо и лесно билети и офис система която да генерира, обработва, синтезира и анализира информация, да осигурява справки и отчети. 

Едно единствено устройство (XPDA) се използва за продажбата на билети, за осъществяването на плащания (в брой, с кредитна карта или ваучер), за разпечатване на билети и сканиране на баркод на вече продадени билети.  XPDA терминалът поддържа плащания с дебитни и кредитни карти, покрива всички международни стандарти за плащания с кредитни карти.  Тествани са трансакции с  Mastercard, Visa и Barclays Bank, потвърдено е, че международните стандарти са спазени. Система осигурява онлайн плащане и потвърждаване на плащането през GPRS мрежата. Чрез WiFi или GPRS, хендхелда се свързва, в реално време с офис системата за изпращане/получаване  на необходими данни и информация.  С помощта на ПДА устройството и софтуера на ЕСР системи, служителите на Биг Бъс, изпълняват задълженията си лесно и бързо, осигурявайки комфорт и качествено обслужване на клиентите на компанията.

Софтуерното решение стартира пилотно в Дубай и Хонконг , в последствие през 2010-та започва да се използва в Лондон. 2011-та година системата  е инсталирана във Вашингтон, Сан Франциско и Лас Вегас, а 2012 година в Будапеща.  2013-та предстои да започне да се използва в Париж. Ползите и предимствата от използването на мобилната система за продажба на билети са проследимост и оптимизация на работата, управление и контрол на информацията. Всеки един от мениджърите на компанията, във всеки един момент може да направи справка за реализираните през деня/месеца  продажби, за всяка локация, в която фирмата оперира. В началото, когато системата започва да функционира, се забелязва увеличение на оборота, повече продадени билети, от една страна, поради възможността за плащане с кредитни карти и от друга, поради ограничената възможност за злоупотреби. 


Rail Gourmet управлява кетъринга във влаковете с интелигентна ПОС система


Май 2011 година Rail Gourmet решава да внедри софтуерна система за управление на кетъринг и продажбите на борда на влака. Изискванията са системата да поддържа мобилни заявки, доставки и продажби, да е базирана на нови и водещи технологии, и в същото време да е лесна за използване от персонала.

Компанията се спира на RailPoS системата, съвместна разработка на английската ЕСR системи и българската Интелисис ООД.
RailPoS осигурява мобилни продажби, възможност за плащане в брой или с кредитна карта. Системата отговаря на всички изисквания за експлоатация в железопътни компании и покрива необходимите стандарти за обслужване на пътници.

2012 година RailPoS започва да се използва в Irish Railway, предимно по линиите, минаващи през Дъблин.
Служителите на Rail Gourmet са оборудвани с мобилни устройства (XPDA), на които е инсталирана ПОС програмата. Работният ден започва с логване в системата, въвеждане на потребител и парола, информация за линията, по която се движи влака, продуктите, с които е зареден. Използването на XPDA устройствата улеснява работата, вградения баркод скенер прави въвеждането на информацията за продуктите бързо, лесно и точно, а вградения принтер, разпечатва бележки за направените продажби, осигурявайки на клиентите детайлна информация за направената от тях покупка. Удобство за пътуващите е възможността да платят с кредитна карта, XPDA-те са PCI (Payment Card Industry Data Security Standard ) стандартизирани, което позволява, онлайн и офлайн Чип&ПИН плащания.
В края на работната смяна всички продажби и операции, свързани с продуктите – доставки, направени инвентаризации, заявки, се изпращат към сървърите на централния офис, на Rail Gourmet, намиращ се в Дъблин. Комуникацията се осъществява чрез WiFi (където има покритие) или GPRS мрежата.

С въвеждането на RailPoS, Rail Gourmet успява да оптимизира дейността си и да се фокусира върху продажбите и качественото обслужване на клиентите. Към момента в компанията работят 180 човека, разпределени в 10 локации в Ирландия.


Ползи от внедряването на RailPoS:
  • Мониторингът и контролът върху продажбите позволява продуктите да се специфицират за определени маршрути, различно време на деня, както и за определени клиенти
  • Отчети – компанията разполага с около 350 вида отчета, направени по поръчка
  • Следенето на продуктите в реално време позволява бързо и навременно зареждане при изчерпването им
  • Попълването на документи на хартия е елиминирано и спестява време на служителите
  • Осигурено е професионално обслужване и грижа за клиента
  • Намалени разходи.

Софтуер за управление на финансови средства - MPоS


Последното десетилетие икономиката на Африка отбелязва значителен растеж, средно годишно с 5.1%, IT инфраструктурата също отбелязва възход. Наблюдава се оживление в банковия сектор, отварят се позитивни възможности за фирми, предлагащи технологични и финансови услуги.

Проучване показва, че 95% от 500млн. работоспособно население, живеещо в държавите на юг от Сахара изкарва по малко от 10$ на ден и няма достъп до банкова сметка. Ако на тези хора им се осигури възможност за откриване на депозит банките биха привлекли нови средства в активите си.

ЕСР системи навлиза на Африканския пазар през 2011 година с намерението да осигури решение, което да помогне на бизнеса да достигне своя потенциал, предлагайки на клиентите си точност, яснота, прозрачност.

Първа Национална (First National), Гана, първата частна спестовна и кредитна банка, възлага на ЕСР разработката на поръчково, мобилно решение, което да управлява и подпомага процеса на събиране на спестяванията на клиентите на банката.
Интелисис разработва за Фърст Нешънъл, мобилна система (MPoS), базирана на най-новите, водещи мобилни технологии, осигурявайки сигурност и контрол върху информационния поток. Август 2012 Първа Национална започва да използва MPoS.
Служителите са оборудвани с ПДА устройства с вграден принтер и GPRS връзка. Разполагайки с подходящите мобилни компютри и софтуер, те посещават клиентите в удобно за тях място и време, предоставяйки им възможност да управляват своите депозити и сметки лесно, бързо, сигурно и надеждно.

Софтуерното решение предоставено от ЕСР премахва усложненията, дублирането на задачи, възможността за злоупотреби. Ганийската банка е единствената частна банка с активно работещи клонове във всеки един от 12те района в Африканската държава. Направената извън офисите на банката транзакция, за която клиентът получава разписка, веднага се отразява в офис системата, за да може мениджърите на клоновете в реално време да следят откритите сметки и депозираните пари.

С новата система банката освен, че оптимизира начина си на работа, прави го по сигурен и надежден, увеличава и клиентската си база, активите си, под формата на депозирани парични средства.
Промяната на начина на опериране е революционен и иновативен за банковата институция. Преди въвеждането на MPoS от Първа Национална имат проблеми с легитимността и сигурността на депозитите, направени извън офисите на банката, липсва възможност за проследяване работата на служителите, както и на откритите сметки и натрупаните по тях суми. Внедряването на MPoS е отбелязано с успех от Фърст Нешънъл и нейните клиенти. Въвеждането на данните и като цяло административната работа на служителите, отнемаща преди часове, сега е сведена до няколко минути. Като пряк резултат от тази оптимизация мениджърите могат да се концентрират върху стратегически цели и задачи, вместо да губят време в изпълнението на оперативни операции.


Ползи:

Проследимотст и прозрачност върху цялостната организация и изпълнение на работния процес, навременна и точна информация, управление и контрол

Ограничени злоупотреби - използвайки мобилните устройства банковите служители потвърждават самоличността на клиентите, разполагат с информация за сметките им. Работи се в реално време, данните се изпращат и получават чрез GPRS модула.

Потвърждение за плащане - след извършване на финансовата операция клиентът получава разпечатана бележка, удостоверяваща депозита на средства.

Потвърждение за извършената трансакция - информация в реално време, GPRS връзка между мобилното устройство и офис системата

Ефективност, сигурност, доверие по цялата верига на процеса клиенти-служители-управляващи.
Агентите на Фърст Нешънъл посещават много повече клиенти, които внасят депозират пари по сметките си. Мениджърите на клоновете имат навременна информация и контрол върху агентите, сметките, сумите.

Детайлна информация, налични отчети, възможност за прогнозиране и създаване на условия за развитие и растеж.



ЕСР със Софтуерна система, обслужваща британските военни сили


NAAFI (акроним на военноморска флота, войска и военно-въздушни сили в Обединеното Кралство) вече разполага със Система за Управление (Retail Management System), която й позволява да посреща и реагира на промените в нуждите на английска войска, в Ирак. Организацията обслужва английските сили и техните семейства, осигурява им възможност за пазаруване (в магазините, намиращи се в базите) и забавления в свободното време. Годишният оборот на NAAFI е 232млн. паунда, в 12 валути. Служителите са 4000, като 200 от тях са в Ирак. В Ирак NAAFI разполага с четири бази, управлява 3 магазина, 4 бара, както и множество автомати за продажба на стоки.
Военната обстановка и напрежение, изискват гъвкава организация, която да отговаря на постоянно променящите се нужди на въоръжените сили. Това включва навременни доставки, специални поръчки, добро управление и точна информация, проследяване движението и нивото на продуктите и продажбите.

ЕСР предлага на Нафи гъвкава система, която да отговаря на нуждите и изискванията й. Софтуерът е инсталиран на touch screen терминали, в магазините се работи с баркод скенери, плащанията са в различни валути.

Следенето на продуктите позволява цялостното управление и контрол на веригата на доставки, снабдяването от различни доставчици и местни търговци. Системата на ЕСР осигурява необходимата за управление на структурата информация, както и специализирани отчети и данни, които позволяват вземането на организационни и бизнес решения.

Достъпът до детайлните отчети на продукти и продажби е на местно и централно ниво. Цялата информация за извършваните дейности процеси е насочена към сървърите в Амесбъри, на разположение за анализи на търговския и административен отдел, намиращи се в Германия и Дарлингтън.


Copyright